P R O P I S N I K N A T J E C A N J A DRUGE HRVATSKE ODBOJKAŠKE LIGE – ZAPAD SENIORKE - SENIORI ZA NATJECATELJSKU SEZONU 2014/15
Članak 1.
Natjecanje se provodi prema odredbama Pravilnika Hrvatskog odbojkaškog saveza, Međunarodnih pravila odbojkaške igre i ovog Propisnika.
Članak 2.
Natjecanje u II Hrvatskoj odbojkaškoj ligi zapad za seniorke i seniore u natjecateljskoj sezoni 2014/2015 igra se po sustavu iz natjecateljske sezone 2013/2014.
Članak 3.
Druge Hrvatske odbojkaške lige zapad čine slijedeći klubovi: II. HRVATSKA ODBOJKAŠKA LIGA ZAPAD – seniorke - seniori 1. OK RJEČINA -Dražice 1. OK MLAKA - Rijeka 2.OK SUŠAK - Rijeka 2. MOK RIJEKA 2-Rijeka ! 3. OK NOVIGRAD - Novigrad 3.OK OPATIJA - Opatija ! 4. OK KASTAV 1998 -Kastav 4.MOK ROVINJ 2 – Rovinj ! 5. OK VERUDA - Pula 6. ŽOK GORNJA VEŽICA - Rijeka 7. OK POREČ 2 - Poreč 8.OK MATULJI 2004 -Matulji 9.OK BUJE - Buje 10.OK TURNIĆ - Rijeka
Članak 4.
Klubovi su obvezatni uplatiti članarinu u iznosu od 2.600,00 Kn na žiro-račun Odbojkaškog saveza Primorsko – goranske županije broj: HR2423400091117017653 . Ukupan iznos članarine klub će uplaćivati u dvije jednake rate od po 1.300,00 Kn
Članak 5.
Prvu ratu članarine za natjecateljsku sezonu 2014/15 klubovi su dužni podmiriti najkasnije do 30.10.2014. god., a drugu ratu članarine dužni su podmiriti najkasnije do 01.02.2015. god. Ukoliko to ne učini, klub podliježe automatskoj suspenziji.
Članak 6.
Odbojkaški savez PGŽ dodjeljuje prvo plasiranim ekipama drugih liga pehare i medalje.
Članak 7.
Natjecanje II Hrvatske odbojkaške lige zapad igra se u jesen I. dio i u proljeće II. dio. U Prvu B ligu SKUPINE ZAPAD –seniorke , ulaze dvije prvoplasirane ekipe iz II HOLZ. Kod seniora prvoplasirana ekipa sudjeluje na turniru sa kojeg dvije prvoplasirane ekipe ulaze u 1 Hrvatsku odbojkašku ligu – druga jakosna skupina. Iz II HRVATSKE ODBOJKAŠKE LIGE ZAPAD -SENIORKE u sezoni 2014/2015. ispadaju dvije ekipe kako bi prvaci 3 liga ušli u 2 ligu. Iz II HRVATSKE ODBOJKAŠKE LIGE ZAPAD -SENIORI ne ispada niti jedan klub.
Članak 8.
Ukoliko neki od klubova drugih Hrvatskih odbojkaških liga odustane od natjecanja u sezoni 2014/15, vrši se popuna sa klubom iz III Hrvatske odbojkaške lige iz sezone 2013/2014.
Članak 9.
Na utakmicama drugih Hrvatskih odbojkaških liga gostujući klub snosi svoje troškove, a domaćin ostvaruje prihod od natjecanja i snosi troškove službenih osoba i organizacije utakmice.
Članak 10.
Ukupan broj bodova koji klub ostvaruje na jednoj utakmici je : Za pobjedu 3:0 i 3:1 klub dobiva 3 boda, za pobjedu 3:2 pobjednički klub dobiva 2 boda, a poraženi klub 1 bod. Za utakmicu izgubljenu bez borbe klubu se oduzima 1 bod. Plasman se određuje na osnovu broja osvojenih bodova. U slučaju istog broja osvojenih bodova, plasman se određuje prema boljem količniku setova. Ukoliko je i taj količnik isti, plasman se određuje prema boljem količniku poena.
Članak 11.
Klubovi drugih hrvatskih odbojkaških liga obvezatni su imati rad sa mlađim kadetima/mlađim kadetkinjama ili kadetima –kadetkinjama i sudjelovati u natjecanju mlađih dobnih skupina na razini županijskog, regionalnog i Državnog natjecanja.
Članak 12.
Natjecanjem rukovodi voditelj-povjerenik regije zapad određen od HOS-a.
Članak 13.
Voditelj natjecanja: a/ vrši registraciju utakmica b/ odlučuje o žalbama u prvom stupnju c/ prikuplja dokaze o disciplinskim prekršajima sudionika natjecanja i donosi odluke u skladu s Disciplinskim pravilnikom nacionalnog odbojkaškog saveza d/ odobrava promjenu termina odigravanja utakmica sporazumno sa klubovima e/ izdaje Bilten s rezultatima, plasmanom, odlukama i informacijama f/ rješava i sva ostala pitanja iz natjecateljske problematike koja nisu obuhvaćena ovim Propisnikom i nisu u suprotnosti sa pozitivnim propisima Hrvatskog odbojkaškog saveza
Članak 14.
Odluke Voditelja natjecanja drugih Hrvatskih odbojkaških liga su obvezujuće.
Članak 15.
Klubovi koji su stekli pravo nastupa u drugim Hrvatskim odbojkaškim ligama obvezatni su Voditelju natjecanja, najkasnije do Skupštine Klubova dostaviti: -točnu adresu kluba na koju se može slati poštu, -telefon osobe za brzu komunikaciju, -telefaks - e-mail adresu, - točnu adresu Predsjednika i Tajnika kluba s telefonom - točnu adresu dvorana u kojima će se igrati utakmice i njihov telefon. -boju dresa kad klub igra domaće utakmice - popis igrača ,licencu , Klub mora dostaviti najkasnije do 25.09.2014. godine
Članak 16.
Utakmice drugih Hrvatskih odbojkaških liga igraju se na osnovi Pravila igre Međunarodne odbojkaške federacije - FIVB.
Članak 17.
Utakmice se mogu igrati samo u dvoranama koje ispunjavaju uvjete Pravilnika o tehničkim normativima za odigravanje utakmica. Klub domaćin je obvezatan zakazati utakmicu u dvorani (odnosno jednoj od prijavljenih dvorana) koju je prijavio za natjecanje i koja ispunjava uvjete iz 1. stavka ovog članka, osim u slučaju suspenzije dvorane. U slučaju više sile ili posebnih interesa odbojkaškog sporta, voditelj natjecanja može posebnim rješenjem dozvoliti odigravanje utakmice u dvorani koja nije prijavljena od strane kluba domaćina, ako ista ispunjava uvjete iz 1. stavka ovog članka.
Članak 18.
Utakmice redovnih kola igraju se subotom i nedjeljom, odnosno prema kalendaru i rasporedu. Utakmice subotom moraju započeti između 11,00 i 20,00 sati. Utakmice nedjeljom moraju započeti između 11,00 i 17,00 sati. Utakmice tijekom tjedna moraju započeti između 19,00 i 20,30 sati.
Članak 19.
Klub koji preda prvenstvenu utakmicu bez borbe, odnosno koji se neopravdano ne pojavi u zakazano vrijeme na terenu, automatski je suspendiran. Kazna za ovakav prekršaj je 3.000,00 kn. Klub može odigrati utakmicu slijedećeg kola samo uz dokaz o uplaćenoj kazni. Kazna se raspoređuje na: - 50% protivničkoj ekipi - 50% Odbojkaškom savezu Primorsko –goranske županije
Članak 20.
Eventualni opravdani zahtjevi za korekciju termina, mjesta i vremena početka utakmice moraju se dostaviti voditelju natjecanja i klubu protivnika najmanje 7 dana prije službeno zakazanog termina utakmice. Voditelj natjecanja može odobriti promjene termina, mjesta i vremena početka utakmice, vodeći računa da se utakmica kojoj je promijenjen termin odigra prije slijedećeg kola prvenstva.
Članak 21.
Teren mora biti spreman za zagrijavanje i odigravanje utakmice najmanje 45 minuta do početka utakmice. Delegat-nadzornik suđenja i prvi sudac odlučuju o sposobnosti terena na kojem će se utakmica odigrati.
Članak 22.
Ako je u dvorani temperatura zraka niža od +10 stupnjeva C, ili svjetlo nije odgovarajuće, delegat-nadzornik suđenja daje 30 minuta domaćinu da otkloni nedostatke i stvori normalne uvjete za odigravanje utakmice.
Članak 23.
Ukoliko zbog propusta domaćina uslijedi kasniji početak odigravanja utakmice s posljedicom zakašnjavanja gostujućeg kluba i gubitka prometnih veza za povratak, domaćin je obvezatan da za sve igrače gostujućeg kluba koji su zapisani u zapisnik, prvog i drugog trenera, fizioterapeuta, liječnika te vođu puta, nadoknadi u visini jedne službeno priznate dnevnice Hrvatskog olimpijskog odbora po osobi, povodom povećanih troškova. Ova obveza se unosi u zapisnik odigrane utakmice.
Članak 24.
Ako se utakmica ne odigra krivnjom kluba, klub uzročnik neodigravanja obvezatan je nadoknaditi materijalne troškove službenim osobama (troškove putovanja i dnevnica), protivničkoj ekipi (troškove putovanja i dnevnice ili troškove organizacije) te podliježe odgovornostima i kaznama u skladu s Pravilnicima nacionalnog odbojkaškog saveza.
Članak 25.
Četrdeset pet minuta prije početka utakmice dvorana mora u potpunosti biti spremna za odigravanje utakmice. Obveza domaćina je: a/ istaknuti zastavu Republike Hrvatske, b/ da istakne obilježja sponzora drugih hrvatskih odbojkaških liga (ukoliko isti postoji), c/ organizirati redarsku službu, d/ osigurati ispravne lopte - prihvaćene od FIVB (Mikasa MVA 200,MVA 3000), za zagrijavanje gostujućeg kluba - jedna lopta na dva igrača-igračice, e/ osigurati četiri ispravne lopte za odigravanje utakmice, (Mikasa MVA 200,MVA 3000), f/ osigurati najmanje tri skupljača lopti, g/ osigurati najmanje dva brisača terena, h/ postaviti ručni semafor, i/ osigurati vrijedeći međunarodni zapisnik sa samo kopirajućim listovima, j/ postaviti stol i stolice za službene osobe, k/ postaviti posebne klupe za rezervne igrače, trenera, liječnika i fizioterapeuta, l/ osigurati sudačku stolicu ili postolje, m/ osigurati tablice s brojevima za izmjene igrača tijekom utakmice, n/ osigurati listu za prijavu igrača, trenera i liječnika i listiće za postavu ekipe, o/ osigurati visinomjer za mrežu, termometar i manometar, p/ osigurati dežurnog liječnika s priručnom apotekom za pružanje prve pomoći, r/ osigurati predstavnika koji se u ime domaćina skrbi i po potrebi stavlja na raspolaganje službenim osobama najmanje jedan sat prije početka utakmice, s/ prijaviti utakmicu policijskoj upravi, uz predočenje kopije prijave delegatu, t/ omogućiti predstavniku gostujućeg ili drugog zainteresiranog kluba snimanje utakmice (mjesto za kameru i priključak električne energije), u/ OSIGURATI NAJMANJE 6 boca vode od 1,5 litre)
Članak 26.
U dvoranama gdje izvan borilišta nema dovoljno prostora, a odgovaraju normativima i registrirane su za odigravanje utakmica, delegat-nadzornik suđenja može odlučiti da se utakmica igra s jednom loptom i bez sakupljača lopti.
Članak 27.
Ukoliko organizator nije obavio sve tehničke pripreme, delegat-nadzornik suđenja odredit će rok od 15 minuta da se uočeni propusti otklone. Odluka o neodigravanju utakmice i razlozi unose se u zapisnik koji potpisuje delegat-nadzornik suđenja i prvi sudac, te službeni predstavnici obje ekipe.
Članak 28.
Smetnje izazvane, oštećenjem ili uništenjem instalacija u dvorani uslijed nevremena, nestankom električne energije na širem području smatrati će se višom silom.
Članak 29.
Klub domaćin je tehnički organizator utakmice, te je odgovoran za cjelokupnu organizaciju i to prije, u tijeku i poslije utakmice.
Članak 30.
Klub domaćin obvezatan je obavijestiti voditelja natjecanja o terminu, mjestu i vremenu odigravanja utakmice, faksom, brzojavom ili e-mailom (uz obaveznu provjeru o primitku) 8 dana prije odigravanja utakmice. Voditelj natjecanja putem Biltena (koji se postavlja na WEB stranicu Odbojkaškog saveza Primorsko – goranske županije(WWW odbojka-pgz.hr) , obavještava sve klubove i službene osobe o terminu odigravanja utakmice. Svi Klubovi koji su u mogućnosti , voditelju natjecanja mogu javiti unaprijed cjelokupan raspored.
Članak 31.
Za svaku utakmicu klub domaćin pismeno određuje svog predstavnika (to predaje delegatu- nadzorniku suđenja) koji se skrbi o svim poslovima organizacijske prirode i surađuje sa službenim osobama i gostujućim klubom. Predstavnik kluba domaćina obvezatan je javiti se delegatu-nadzorniku suđenja jedan sat prije početka utakmice.
Članak 32.
Klub domaćin obvezatan je: a/ najkasnije jedan sat prije početka utakmice, staviti na raspolaganje normalno zagrijane svlačionice za sudačku ekipu, a s tuševima i toplom vodom za gostujuću ekipu, b/ po odigranoj utakmici osigurati posebnu prostoriju za obavljanje administrativnih poslova vezanih u utakmicu (uzimanje izjava, najava, žalbe i.t.d.), c/ po odigranoj utakmici poslati izvještaj o rezultatu utakmice voditelju natjecanja (fax:213-154 ili poruku na mobitel 095 198 44 15)
Članak 33.
Na utakmicama drugih Hrvatskih odbojkaških liga mogu nastupiti natjecatelji koji su licencirani uz natjecateljsku iskaznicu, s fotografijom i osobnim podacima, podacima o registraciji i pravu nastupa s važećim liječničkim pregledom obavljenim u sportskim ambulantama (u mjestima gdje ne postoji - u domovima zdravlja). Liječnički pregled ne smije biti stariji od 6 mjeseci od dana pregleda. Ukoliko natjecatelj nema natjecateljsku iskaznicu, dozvoljava se nastup uz utvrđivanje identiteta putem osobne iskaznice ili putovnice, uzima se izjava predstavnika kluba (o razlogu nedostatka natjecateljske iskaznice i garantiranju postojanja važećeg liječničkog pregleda), a klub dostavlja na uvid natjecateljsku iskaznicu voditelju natjecanja u roku od 48 sati.
Članak 34.
Treneri klubova mogu biti isključivo osobe koje su licencirane i imaju važeću trenersku iskaznicu potvrđenu od Hrvatskog odbojkaškog saveza. Ukoliko trener nema trenersku iskaznicu na utakmici, postupak je isti kao i za natjecatelje. Za svakog licenciranog trenera, klub u kojem trener radi, mora uplatiti članarinu Hrvatskom odbojkaškom savezu. Članarine trenera za natjecateljsku sezonu 2014/15 moraju se podmiriti najkasnije do 20.10.2014. godine. U slučaju da klub angažira novog trenera nakon navedenog roka, dužan je uplatiti članarinu prilikom dostave zahtjeva za njegovo angažiranje.
Članak 35.
Nastup liječnika, fizioterapeuta i masera uvjetovan je licenciranjem od strane tijela koje provodi natjecanje. Osnovni uvjet za licenciranje navedenih osoba jest stjecanje znanja prema normativnim aktima njihove Udruge te da se nalaze na licenci Kluba.
Članak 36.
U vrijeme trajanja utakmice za zapisničkim stolom mogu se nalaziti samo delegat-nadzornik suđenja, zapisničar, rukovatelj semafora, službeni liječnik i službeni predstavnik domaćina. U isto vrijeme na klupi za rezervne igrače mogu se nalaziti samo u zapisniku prijavljeni igrači, prvi i drugi trener, liječnik i fizioterapeut.
Članak 37.
Oprema igrača mora odgovarati zahtjevima Pravila odbojkaške igre i svi igrači–ce moraju imati jednoobraznu opremu (osim “libera”).
Članak 38.
Suci koji će suditi II ligu moraju imati najmanje Nacionalni rang i obavezno se delegiraju sa usvojene liste sudaca i delegata-nadzornika suđenja po dogovorenim načelima delegiranja. Zapisničara određuje nadležna teritorijalna sudačka organizacija. Ovi suci moraju imati sudačku iskaznicu ,delegaciju nadležne sudačke Udruge i Propisnik natjecanja. Svaki klub može tražiti izuzeće najviše dva suca ili delegata-nadzornika suđenja. Potrebno je da 20 dana prije početka natjecanja podnese pismeni zahtjev za izuzeće sa obrazloženjem voditelju natjecanja koji razmatra zahtjeve i pismeno izvješćuje klubove o odlukama.
Članak 39.
Nakon završetka utakmice klub domaćin isplaćuje dnevnice i putne troškove službenim osobama na utakmici. Sudačke pristojbe moraju se uplatiti najkasnije 10 dana po odigranoj utakmici. Klub koji to ne učini podliježe automatskoj suspenziji i sankciji za neizvršenu obvezu prema ovom Propisniku.
Članak 40.
Sudačke pristojbe iznose: Delegat-nadzornik suđenja 150,00 kn ,Prvi i drugi sudac 150,00 kn, Zapisničar 80,00 kn
Članak 41.
Suci su obvezatni prijaviti se u kompletnoj sudačkoj uniformi delegatu-nadzorniku suđenja i predstavnicima klubova najkasnije 30 minuta prije zakazanog početka utakmice uz pokazivanje akta o delegiranju, osim u slučaju zamjene. Ukoliko određeni I. sudac ne dođe na utakmicu, zamijeniti će ga II. sudac, a II. suca može zamijeniti sudac koji je nazočan u dvorani i to samo uz obostranu suglasnost klubova sudionika za oba suca, što se utvrđuje prije početka utakmice, potpisom oba kapetana u zapisnik.
Članak 42.
I. sudac obavit će dužnost delegata-nadzornika suđenja ukoliko određeni delegat-nadzornik suđenja ne pristupi utakmici.
Članak 43.
Poslije završetka utakmice kapetani obje ekipe potpisuju zapisnik. Zapisnik se vodi u tri primjerka.
Članak 44.
Na utakmicu i rezultat utakmice, povredu Propisnika i Pravila igre - dozvoljena je žalba. Žalba na rezultat i tijek utakmice mora biti najavljena u zapisniku i obrazložena osnovnim motivima odmah po završetku i to prije nego što se potpiše-potvrdi zapisnik.
Članak 45.
Pismeno obrazloženje žalbe i taksa moraju se poslati voditelju natjecanja najkasnije 48 sati po odigranoj utakmici. Taksa na žalbu iznosi 1,000,00 kn i u slučaju povoljnog rješenja žalbe vraća se u iznosu 75 %. Postupak sa žalbama koje ne ispunjavaju navedene uvjete neće se pokretati i odbacit će se iz formalnih razloga.
Članak 46.
Žalbe koje se odnose na pravo nastupa igrača, neispravnost terena ili uređaja, temperaturu zraka ili ispravnost svjetla, moraju se unijeti u zapisnik prije početka utakmice.
Članak 47.
Voditelj natjecanja donosi odluku o žalbi u načelu najkasnije 8 dana od dana prijema žalbe.
Članak 48.
Na odluku voditelja natjecanja u roku od 8 dana od dana prijema rješenja, može se uložiti žalba Upravnom odboru OSPGŽ. UO OSPGŽ donosi odluku o žalbi u načelu najkasnije 8 dana od prijema žalbe. Odluka UO OSPGŽ je konačna.
Članak 49.
Od uplata klubova sudionika drugih Hrvatskih odbojkaških liga formira se fond zajedničkih troškova koji služi za pokrivanje: a/ honorar voditelja natjecanja b/ troškova izdavanja biltena br.1. c/ troškova organizacije Plenuma UKDHOL d/ troškova uređenja i vođenja web stranica liga e/ troškova odlazaka voditelja natjecanja ili drugih službenih osoba u određena mjesta zbog pregleda dvorana i regularnosti natjecanja, ili drugih problema vezanih uz ligu. f/ troškova telefona, brzojava odnosno poštanskih troškova g/ troškova kancelarijskog materijala i birotehničkih usluga (fotokopiranje) za sve poslove i potrebe u svezi djelovanja drugih hrvatskih odbojkaških liga h/ honorar voditelju delegiranja Nadzor nad troškovima uplaćenih sredstava vrši Plenum klubova drugih Hrvatskih odbojkaških liga Izvješće o utrošku sredstava bit će prezentirano na Plenumu UKDHOL
Članak 50.
Voditelj natjecanja lige provodi postupak, izriče suspenzije, mandatne kazne i kazne za povrede odredbi ovog Propisnika natjecanja. Neizvršavanje financijskih obaveza i uplata mandatnih kazni u određenom roku, povlači automatsku suspenziju.
Članak 51.
Prekršaji napravljeni protiv odredaba Pravilnika o natjecanju Hrvatske odbojkaške udruge i ostalih Pravilnika podliježu disciplinskoj odgovornosti.
Članak 52.
Voditelj natjecanja prikuplja potrebne dokaze i podnosi prijavu za pokretanje disciplinskog postupka.
Članak 53.
Protiv sudionika natjecanja, odstranjenog do kraja utakmice pokreće se disciplinski postupak uz automatsku suspenziju.
Članak 54.
Klub koji dvije utakmice izgubi 3:0 bez odigravanja utakmice automatski se isključuje iz daljnjeg natjecanja. Ukoliko je odigrao 50% utakmica njegovi rezultati se priznaju, a ako je odigrao ispod 50% njegovi rezultati se brišu.
Članak 55.
Za nepridržavanja propisa ovog Propisnika predviđene kazne uplaćuju se na žiro račun Odbojkaškog saveza Primorsko – goranske županije broj: HR 2423400091117017653 u roku od 8 dana.
Članak 56.
Odredbe Pravilnika o natjecanju Hrvatskog Odbojkaškog Saveza, Pravilnika o registraciji osnovnih organizacija i članova Hrvatskog odbojkaškog saveza, Disciplinskog pravilnika Hrvatskog odbojkaškog saveza, primjenjivat će se kod svih pitanja koja nisu regulirana ovim Propisnikom.
Članak 57.
Ovaj Propisnik tumači voditelj natjecanja .
Članak 58.
Za neizvršavanje obveza iz Propisnika bilo kojeg članka voditelj natjecanja izriče kazne i to : a/ Za prvi put ..........pismena opomena Za drugi put i dalje..........200,00 kn b/neizvršavanje financijskih obveza ............... suspenzija
Članak 59.
Ovaj Propisnik primjenjuje se za natjecateljsku sezonu 2014/2015. od 18.09.2014. godine prihvaćenog na Plenumu Klubova II liga održanog u Pazinu.
Hrvatski odbojkaški savez
Voditelj natjecanja Velimir Liverić